A Munkavédelmi Törvény szerint a munkavédelmi feladatok ellátása kötelessége az összes munkáltatónak, aki legalább 1 főt foglalkoztat. A legfontosabb teendők között szerepel a kockázatértékelés elkészítése, amelyet mindenképp szakértőre kell bízni.
A munkavédelmi szakembernek pontosan azonosítania kell a veszélyforrásokat, a veszély jellegét és mértékét, mindezek alapján pedig meg kell határoznia a védekezés hatékony módját. Az irodai munkavédelemnek az egyik legalapvetőbb feladata az iroda biztonságos kialakítása és berendezése, amihez szorosan kapcsolódik a munkavédelmi táblák, matricák kihelyezése is.
Milyen munkavédelmi táblákra lehet szükség az irodában?
-Irodai környezetben leggyakrabban figyelmeztető táblákra van szükség, ilyen lehet például a csúszásveszély tábla, de lépcsőre, vagy éppen áramütés veszélyére is figyelmeztethetnek a különféle biztonsági jelek.
-Számos esetben tiltó táblára is szükség lehet az irodai környezetben, ilyen pl.: a dohányzást tiltó tábla, az illetékteleneknek belépni tilos, vagy az iratmegsemmisítőre vonatkozó jelülés, de sok helyen tiltják a fényképezést is.
-Rendelkező táblák is helyet kaphatnak az irodákban, ezek olyan célt szolgálhatnak, mint a lift rendeltetésszerű használatának betartása, vagy ami most, a koronavírus időszakában igazán aktuális, a szájmaszk, kézfertőtlenítő használatára vonatkozó előírás betartása.
-Szükség lehet az irodai életben üzleti táblák kihelyezésére, mint pl.: a kamerával megfigyelt terület jelzés.
-Ezeken felül nagyon fontos, hogy a kijáratot, elsősegélyhelyet, menekülési útvonalat megfelelően kivilágítva jelöljük.
A körülményektől függően lehet kiválasztani, hogy a biztonsági jelek műanyag tábla vagy öntapadós matrica formájában kapjanak helyet az adott területen.
Illetve van választási lehetőség a méreteket illetően is, ezekkel kapcsolatban érdemes munkavédelmi szakember segítségét igénybe venni, aki megmondja, hogy pontosan hova, és hogyan kell elhelyezni a táblákat.